Chiptuning
Chiptuning je softwarová úprava řídící jednotky auta, která vede ke zvýšení výkonu motoru. Jde o přeprogramování elektronického paměťového bloku se sériovým programem. Chiptuningem se optimálně upravuje charakteristika vstřikování, poměr vzduchu a paliva, zapalování a využití kvalitního paliva. U turbomotorů se při chiptuningu také zvyšuje plnící tlak turbodmychadla. Všechny úpravy při chiptuningu spočívají výhradně v úpravě softwaru řídící jednotky. Neprovádí se žádný mechanický zásah do motoru. Výsledky chiptuningu nejsou subjektivní, ale dají se velmi dobře vyhodnocovat.
Výhody chiptuningu
nárůst výkonu okolo 6 – 11 % a točivého momentu okolo 10 - 14% u atmosférických zážehových motorů
nárůst výkonu a točivého momentu o 20 - 35 % u přeplňovaných motorů - vyšší tlak turba
zvýšení točivého momentu s výrazně lepší charakteristikou v nízkém a středním rozsahu otáček
zachování či snížení spotřeby pohonných hmot o 0 – 18 %
zachování hodnot životnosti motoru a jeho příslušenství
zachování limitu čistoty výfukových plynů podle platných norem Evropské unie
Jak to vlastně funguje a jaké máme garance
Komunikační kabel umožňuje zvýšit výkon vozidla, upravit software řídící jednotky po odstranění FAP/DPF. upravit startovací dávky při potížích se starty u zahřátého vozidla.
Záruka: 24 měsíců na řídící jednotku, 24 měsíců na upravený software, doživotní garance zpětné výměny software za původní.
Úpravy a opravy filtrů pevných částic
Co je filtr pevných částic FAP/DPF ? A proč ho vlastně ve vozech máme ?
Filtr pevných částic je zařízení, které má za úkol zachytit pevné částice spalin a snížit emise dieselových motorů, aby vyhověly stále přísnějším normám EU.
Jak filtr pevných částic FAP/DPF funguje ? Když tedy funguje !
Filtr pevných částic FAP/DPF je jakési síto, které ve výfukovém systému zachycuje nečistoty po spálení paliva ve válcích motoru. Když řídící jednotka motoru vyhodnotí, že je filtr pevných částic FAP/DPF zanešen, aktivuje proces regenerace filtru, zvýší se teplota výfukových plynů a obsah filtr pevných částic FAP/DPF projde spalovacím procesem.
Má filtr pevných částic FAP/DPF negativa ?
Filtr je další překážkou ve výfuku, která brání snadnému odvodu spalin a snižuje tím výkon motoru. Postupem času se filtr zanáší až do chvíle, kdy je nutné jej vyměnit. Výměna filtru pevných částic FAP/DPF je investice ve výši 17 - 55 000 Kč.
Co získáte odstraněním filtru pevných částic FAP/DPF ?
Díky profesionálnímu odstranění filtru pevných částic FAP/DPF nebudete muset vyměňovat po ujetí 60 - 160 000 km filtr. Zároveň Vám odstranění filtru pevných částic FAP/DPF vyřeší tyto problémy:
-
auto po sešlápnutí plynového pedálu neakceleruje
-
svítí kontrolka diagnostiky
-
auto je v nouzovém režimu a tím roste spotřeba vozu
-
auto se přepne do režimu regenerace, čímž roste spotřeba vozu
-
auto se opětovně přepíná do režimu regenerace, může dojít k poškození motoru a jeho součástí
Motor Vašeho auta není konstruován tak, aby byl závislý na filtru pevných částic FAP/DPF. Odstraněním filtru pevných částic FAP/DPF vyřešíte tyto problémy a zároveň nesnížíte životnost ani funkčnost motoru.
V případě Vašeho zájmu kontaktujte
Zdeněk Sup
mobil: 739 275 172
e-mail: z.sup@autoodsupa.cz
Kompletní cena za mechanickou a softwarovou část:
-
u automobilů do objemu válců 2,5 l cca 8 - 10 000,- Kč
-
u automobilů nad objem válců 2,5 l cca 10 - 12 000,- Kč
-
Dle náročnosti demontáže a uspořádání starých dílů
Profesionální úprava filtru pevných částic krok za krokem
Společnost XT, jako profesionální úpravce software řídících jednotek motorů a filtrů pevných částic, provádí jak mechanické odstranění filtru FAP/DPF, tak i následnou úpravu software řídící jednotky.
Mechanická část úpravy
Z výfukového systému Vám odstraníme vložku (síto) filtru pevných částic FAP/DPF. Obtížnost se liší podle značky, modelu a motorizace Vašeho auta. U některých vozidel se odebere pouze vložka filtru pevných částic, u jiných je potřeba nahradit vložku přepážkami, zabraňujícímu víření výfukových plynů a nežádoucímu hluku vycházejícího z výfuku.
Samozřejmostí je správně provedená demontáž a zpětná montáž výfukového potrubí, kvalitně provedené svařovací práce a odborně provedená antikorozní ochrana svarů.
Softwarová část úpravy
Po mechanickém odstranění filtru pevných částic FAP/DPF, upravíme původní software řídící jednotky motoru. Software se nejdříve zálohuje pro případ, kdyby se zákazník rozhodl vrátit filtr pevných částic FAP/DPF zpět do výfukového systému. Na kopii zálohy se upraví strategie filtru pevných částic FAP/DPF a jeho součástí. Poté se upravený program nahraje do řídící jednotky Vašeho vozu.
Diagnostika
Po všech úpravách napojíme Váš vůz na diagnostický přístroj a provedeme kontrolu řídíci jednotky motoru.
Záruka
Při předání vozu s Vámi provede přijímací technik zkušební jízdu, při které si vyzkoušíte, jak se auto po odstranění filtru pevných částic FAP/DPF chová.
Na provedené úpravy Vám poskytneme záruční list se zárukou 24 měsíců na softwarovou část úpravy a také na splnění emisních hodnot (pokud nejsou přítomny jiné závady).